Co wpływa na wiarygodność Twojego sklepu internetowego?

Masz tylko jedno zaufanie swoich klientów. Dlatego ważne jest, aby wchodząc na czeski rynek budować go od początku. Poniżej przedstawiam 5 rzeczy, które czescy klienci z pewnością docenią w Twoim sklepie internetowym. Jednocześnie dzięki tym procedurom unikniesz niepotrzebnych nieporozumień czy negatywnych opinii klientów.

1. Prawidłowo używany język czeski 

Strona internetowa

Strona internetowa to wizytówka Twojego sklepu internetowego, dlatego warto zainwestować w nią czas i pieniądze. Poprawnie przetłumaczona strona na język czeski to gwarancja, że ​​potencjalni klienci zapoznają się z tekstami zawartymi na Twojej stronie, co zwiększy zainteresowanie klientów Twoimi produktami i jednocześnie utrzymasz ruch na stronie. Inwestycja w czeską domenę z .cz jest zdecydowanie tego warta.

Przyciski, menu, kategorie

Tak jak nazwy przycisków, menu i kategorii są dobrze ugruntowane w polskim e-commerce, tak samo istnieją ich odpowiedniki w języku czeskim. Tutaj bezwzględnie konieczne jest zaangażowanie specjalisty SEO w celu zlokalizowania odpowiednich odpowiedników na czeskim rynku, ponieważ ma to fundamentalny wpływ na wyszukiwanie Twoich produktów i przekierowanie klientów na określoną stronę.

Opisy produktów

Każdy klient przed zakupem chce poznać szczegółowe informacje o Twoim produkcie. Te szczegóły produktu obejmują na przykład nazwę, historię, markę, parametry techniczne, montaż i użytkowanie, a także opinie innych klientów.

Kampanie reklamowe

Po wstępnym badaniu rynku i dobraniu odpowiedniej strategii marketingowej, czas na uruchomienie kampanii reklamowej skierowanej do określonej grupy docelowej. Ponownie, również w tej dziedzinie istnieją słowa kluczowe, które są używane w czeskim marketingu i bez których nie należy rozpoczynać żadnej kampanii reklamowej. Tutaj również ważne jest posługiwanie się językiem grupy docelowej, aby zrozumiała ona treść kampanii reklamowej, a także trzeba znać czeskie realia.

Automatyczne e-maile

Stanowią sposób na zautomatyzowanie komunikacji z klientem Twojego sklepu internetowego, co ułatwi Ci pracę i wykona za Ciebie różne procesy. Informacje z newslettera, informacje o postępie realizacji zamówienia, informacje o dostępności produktów, informacje o płatności, transportu lub prośba o ocenę Twojego zakupu są zazwyczaj wysyłane za pośrednictwem automatycznych wiadomości e-mail.

Korespondencja z klientem poprzez e-mail, chat

Korespondencja e-mail to podstawowy sposób komunikacji Twojego sklepu internetowego z klientem. Za jego pośrednictwem możesz odpowiedzieć na pytania klienta dotyczące wybranych produktów, poinformować o statusie jego zamówienia czy reklamacji. Czat jest również popularnym środkiem komunikacji do wpisywania prostych pytań klientów i szybkich odpowiedzi po stronie e-sklepu.

Rozmowa telefoniczna z klientem

Wraz z e-mailem stanowi podstawowy filar komunikacji z klientem. Tutaj warto zainwestować w szkolenie obsługi klienta i w pracownika mówiącego płynnie po czesku, aby ograniczyć ewentualne nieporozumienia z czeskimi klientami.

Media społecznościowe

Jeśli chcesz dotrzeć np. do użytkowników Facebooka, TikToka czy Instagrama, warto zainwestować czas w budowanie swojej funpage. Dzięki temu staniesz się bardziej dostępny dla wielu użytkowników, a jednocześnie będziesz mógł promować swoje produkty lub kampanie reklamowe na tych profilach.

2. Treść witryny 

Aby Twój sklep internetowy spełniał Twoje cele, ważne jest, aby zdecydować się na odpowiednią koncepcję strony internetowej. Dzięki takiej koncepcji możesz zaoszczędzić dużo czasu i pieniędzy na pracę programisty, w zależności od tego, za pośrednictwem którego dostawcy tworzysz witrynę.

Treść strony internetowej powinna być zrozumiała, jasna i zwięzła. Powinna zawierać tekst, obrazy, linki umożliwiające szybszą komunikację z klientem i intuicyjne działanie ze strony klienta. Nie powinna zawierać informacji wprowadzających w błąd oraz tekstów w języku obcym.

3. Regulamin sklepu

Regulamin określa prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klienta. To jak „książka kucharska” dla Twojego sklepu internetowego, w której wypisane są wszystkie procedury i definicje, które klient powinien znać. Są one obowiązkowym elementem każdego sklepu internetowego zgodnie z prawem obowiązującym w danym kraju. Regulamin powinien również zawierać wszystkie informacje, z którymi Klient powinien się zapoznać – sposoby płatności, sposoby transportu, rozpatrywanie reklamacji, odstąpienie od umowy itp. Zanim Klient dokona zakupu produktu w Twoim e-sklepie, powinien zapoznać się z regulaminem, ponieważ przed złożeniem zamówienia daje znać, że się z nimi zgadza. W regulaminie sklepu należy podać prawdziwe informacje. 

4. Czeskie dane kontaktowe 

Numer telefonu 

Numer kierunkowy telefonu +420 gwarantuje regularne rozmowy telefoniczne od czeskich klientów. Jednocześnie ten prefiks pozwoli Ci rozwinąć Twoją obsługę klienta w Czechach, zwiększając tym samym efektywność Twoich usług i wiarygodność Twojego sklepu internetowego na rynku czeskim.

Adres korespondencyjny i siedziba firmy

Dla wielu klientów kluczowe będzie posiadanie siedziby firmy lub przynajmniej biura w Czechach. Klient musi mieć pewność, że może skontaktować się z tym czeskim adresem w przypadku reklamacji lub odstąpienia od umowy.

5. Numery identyfikacyjne firmy

W czeskim systemie prawnym firmy są najczęściej identyfikowane za pomocą osobistego numeru identyfikacyjnego (IČO) i numeru identyfikacji podatkowej (DIČ).

  • Numer identyfikacyjny osoby (w skrócie IČO, przestarzałe również IČ) to unikalny ośmiocyfrowy numer identyfikacyjny w Republice Czeskiej osoby prawnej, osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą lub jednostki organizacyjnej państwa.
  • Numer identyfikacji podatkowej (DIČ) jest unikalnym i jednoznacznym identyfikatorem każdego podmiotu podatkowego, osoby prawnej lub osoby fizycznej, która jest płatnikiem podatku (podatnikiem).

W polskim systemie prawnym IČO ma swój odpowiednik w numerze REGON, a DIČ swój odpowiednik w numerze NIP.

Błędy, które popełnia większość czeskich sklepów internetowych z zagranicy, polegają na tym, że numery te są wymienione w niewłaściwym formacie w regulaminie sklepu lub wymienione są nieistniejące numery identyfikacyjne, których nie można znaleźć w czeskim rejestrze handlowym.